Gorzów Przystań
Dziś jest: 22 Września 2020        Imieniny: Tomasz, Maurycy
template_cień


mt_ignore:
mt_ignore:
Strona główna Strona główna Gorzów w Europie Integracja Europejska Wybrane projekty przygotowane przez miasto Zintegrowany System Komunikacji Publicznej miasta Gorzowa Wlkp. - II etap
Zintegrowany System Komunikacji Publicznej miasta Gorzowa Wlkp. - II etap PDF Drukuj Email
poniedziałek, 07 listopada 2011 16:07

Wartość całkowita projektu: 14 783 960,00
Dofinansowanie: 6050 000,00
Okres realizacji: 27.07.2009-30.09.2011

 

Projekt realizowany w ramach Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013. Priorytet 1. Działanie 1.1. Poprawa stanu infrastruktury transportowej w regionie.

Przedmiotem projektu jest zmodernizowanie i unowocześnienie taboru i infrastruktury towarzyszącej miejskiej komunikacji publicznej w Gorzowie Wlkp. w drodze:

 

zakupu 11 niskopodłogowych autobusów klasy maxi (12 m) spełniających normę Euro5 wyposażonych w klimatyzację zakupu i montażu 75 wiat przystankowych o długości od ok. 3m do ok. 5m. zakupu i montażu automatów do sprzedaży biletów w 120 pojazdach MZK.
Głównym celem projektu jest zwiększona konkurencyjność i atrakcyjność inwestycyjna regionu w drodze poprawy funkcjonowania systemu komunikacji publicznej w Gorzowie Wlkp. - jednej ze stolic województwa lubuskiego.

Usługi przewozowe w zorganizowanym transporcie miejskim na terenie Gorzowa Wlkp. realizowane są w ramach trakcji tramwajowej i autobusowej. Usługi te w obu trakcjach wykonuje jeden przewoźnik - Miejski Zakład Komunikacji w Gorzowie Wlkp. dla ponad 34 milionów pasażerów rocznie (głownie mieszkańców miasta i gmin ościennych).
Zakład dysponuje taborem, który jest wyeksploatowany, nie posiada klimatyzacji, część z pojazdów nie posiada udogodnień dla osób niepełnosprawnych. Problem stanowi także zdekapitalizowana i często zdewastowana infrastruktura towarzysząca (głównie przystanki i wiaty przystankowe) znacznie obniżająca komfort oczekiwania na środki komunikacji miejskiej. Istotną niedogodnością jest również brak dostępu do zakupu biletów w pojeździe w pełnym czasie jego kursowania. Czynniki te mają istotny wpływ na kształtowanie polityki komunikacyjnej miasta mającej na celu zaspokajanie potrzeb mieszkańców w odniesieniu do zbiorowych środków transportu. Ponadto ograniczone środki na modernizację oraz rozbudowę komunikacji miejskiej prowadzą do braku zintegrowanego i efektywnego systemu transportu publicznego w mieście i okolicy umożliwiającego szybkie i sprawne rozwiązania komunikacyjne służące społeczeństwu. Konieczność podjęcia niezwłocznych działań modernizacyjnych posiadanej infrastruktury transportu publicznego determinuje dodatkowo odnotowywana na rynku w ostatnich latach tendencja spadkowa w zakresie liczby przewożonych pasażerów komunikacji miejskiej. Wzrost motoryzacji indywidualnych pogarsza warunki funkcjonowania komunikacji miejskiej, zwłaszcza autobusowej.

 

Zatłoczenie ulic nie tylko obejmuje coraz większe obszary dużych miast, ale coraz powszechniej występuje także w miastach średnich i mniejszych. Okresy intensywnego ruchu są coraz dłuższe. W konsekwencji spada prędkość komunikacyjna, rosną trudności w utrzymywaniu punktualności i regularności  ursowania autobusów i tramwajów. Rosną także koszty eksploatacji. Jedynym sensownym rozwiązaniem jest sprawnie funkcjonujący lokalny transport zbiorowy. Aby przekonać mieszkańców do rezygnacji z samochodów osobowych na rzecz komunikacji miejskiej, a tym samym zmniejszyć zatłoczenie ulic, problemy z miejscami parkingowymi i wzrastającą koncentracją zanieczyszczeń w mieście, trzeba dążyć do poprawy jakości miejskiego transportu zbiorowego.   

 

 
AddThis Social Bookmark Button

Komunikaty

Komunikat Słowianki o zamknięciu basenów
poniedziałek, 14 grudnia 2015
Porozmawiaj z notariuszem o…...
wtorek, 17 listopada 2015
Unieważnienie konkursu
piątek, 28 sierpnia 2015
Komisje Rady Miasta
czwartek, 16 lipca 2015
PWiK informuje
czwartek, 02 kwietnia 2015
Więcej komunikatów...

Zwyczajni nadzwyczajni

O feminizmie po cygańsku z Ewą Dębicką
Ewa Dębicka od ponad 30 lat związana jest z muzykiem, kompozytorem, pisarzem i poetą Edwardem Dębickim. Razem od niemal...
O wystrzałowej pasji z Jackiem Rok

Strzelają, biegają w mundurach, naśladują żołnierzy i symulują wszelkie działania wojenne. Z  dowódcą Gorzowskiej Grupy...

Więcej artykułów…

Czy wiesz...

czyja wizyta wypełniła gorzowski amfiteatr po brzegi w lipcu 1991 roku?

Do Gorzowa zawitał wówczas Anatolij Kaszpirowski, rosyjski psychiatra i psychoterapeuta, który zrobił międzynarodową karierę...

gdzie gromadziła się landsberska masoneria?

Od 1810 roku siedziba Loży Wolnomularskiej Św. Jana pod Czarnym Orłem mieściła się przy ulicy Sikorskiego nr 21, w...

Więcej artykułów…

Uwaga, www.gorzow.pl/przystan korzysta z plików cookie, aby dowiedzieć się więcej na ich temat oraz poznać sposoby zarządzania nimi wejdź na stronę Opcje prywatności.

Akceptuję wszystkie pliki cookie z www.gorzow.pl