Informacje

Aktualności

  • 31-08-2020

Kontrola odpadów na Lutyckiej

Strażnicy miejscy wspólnie z pracownikami Związku Celowego Gmin MG-6 skontrolowali deklaracje na wywóz odpadów złożonych przez najemców lokali przy ulicy Lutyckiej.
 
Okazało się, że niektórzy z kontrolowanych znacznie zaniżyli ilość deklarowanych odpadów. Deklaracje o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi były łącznie zaniżone o ponad 10 tysięcy litrów.
 
Składanie deklaracji zgodnych ze stanem faktycznym o  wysokości opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi jest obowiązkiem wynikającym z Ustawy z 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Za jego nieprzestrzeganie zgodnie z art. 10 ust. 2b cytowanej ustawy grozi kara grzywny do 5 tys. zł.
 
Przy okazji prowadzonych działań okazało się także, że również na ul. Lutyckiej zdarzają się mieszkańcy, którzy wyrzucają gruz niezgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. W ostatnim tygodniu taką osobę ujawniono na osiedlu Piaski. Obaj mieszkańcy zostali ukarani mandatami karnymi i zobowiązani do usunięcia odpadów.
           
Zgodnie z uchwałą Zgromadzenia Związku Celowego Gmin MG-6 (w sprawie regulaminu utrzymania czystości na terenie związku), właściciele nieruchomości są zobowiązani wszelkie odpady budowlane dostarczyć, we własnym zakresie do Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych lub zlecając usługę podmiotowi uprawnionemu do świadczenia usług w tym zakresie, w ramach odrębnej opłaty dla wykonawcy tej usługi. Więcej na ten temat tutaj.
 
Nie zastosowanie się do przepisów uchwały stanowi wykroczenie określone w Ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach - zagrożone jest karą grzywny do 5 tys. zł.
 
W przypadku nieustalenia sprawcy, koszty usunięcia wyrzuconego gruzu poniosą wszyscy mieszkańcy wspólnoty, po naliczeniu dodatkowej opłaty za jego wywóz.