Logo: Gorzów

Urząd Miasta Gorzowa Wielkopolskiego
ul. Sikorskiego 3-4
66-400 Gorzów Wielkopolski
tel. +48 95 735 55 00

Logo: BIP
...
scena na scenie
kino mck
Balkony
tania dzialka
Zawodowcy
ZIT
azbest
Twoja przeglądarka nie może wyświetlić obiektu - pogoda

Informacje

Narzędzia i usługi



Kalendarz imprez

Budżet obywatelski 2018

  • 28-06-2017
  • Autor: Anna Zaleska
  • drukuj

Wyniki - Budżet Obywatelski 2018

Znamy już ostateczną listę pomysłów mieszkańców, które zostaną zrealizowane w przyszłym roku w ramach Budżetu Obywatelskiego 2018. Będzie ich aż 47!
 
Ta rekordowa liczba to głównie efekt porozumienia zawartego przez mieszkańców podczas spotkań dyskusyjnych w rejonach  i decyzja o wyborze 36 inwestycji  do realizacji bez głosowania. Do tego należy doliczyć 8 inwestycji oświatowych - też wybranych w drodze porozumienia oraz 3 podczas głosowania mieszkańców.
 
W głosowaniu, które trwało od 29 maja do 12 czerwca br., wzięło udział 6.364 mieszkańców. W sposób tradycyjny, tj. przy użyciu kart papierowych  zagłosowały 5.232 osoby, a z elektronicznego głosowania skorzystały 1.132. Prawidłowe głosy oddały 5.374 osoby, a błędne 990. Najczęściej popełniane błędy to: oddanie więcej niż jednego głosu na jednej karcie, oddanie dwóch lub więcej kart, błędne dane mieszkańców, brak podpisu, zbyt niski wiek tj. poniżej 13 lat. 
 
W kategorii ogólnomiejskiej zwyciężył połączony pomysł pn. Integracyjny plac zabaw dla dzieci niepełnosprawnych (okolice Filharmonii) oraz poprawa infrastruktury rowerowej na terenie miasta, który zdobył 707 ważnych głosów.  W związku z wydzieloną pulą pieniędzy na projekt miękki, w ramach tej kategorii zrealizowane także będą  -   Zawody ekstremalne w skateparku, w Parku Kopernika oraz zawody smoczych łodzi na Warcie (440 głosów). Natomiast na  Zawarciu zwyciężyła -  Przebudowa ulicy Tkackiej, na którą oddano 3.944 głosów.
 
Szczegółowe wyniki głosowania (liczba głosów ważnych):
Kategoria ogólnomiejska:
OG1. Wykonanie prac renowacyjno-organizacyjnych na cmentarzu komunalnym – 61 (głosów),
OG2. Wymiana zniszczonych, starych ławeczek oraz doposażenie w nowe na terenie całego miasta – 133,
OG3. Integracyjny plac zabaw dla dzieci niepełnosprawnych (okolice Filharmonii) oraz poprawa infrastruktury rowerowej – 707,
OG4. Ekorewitalizacja Parku Słowiańskiego – 122,
OG5. Zawody ekstremalne w skateparku, w Parku Kopernika oraz zawody smoczych łodzi na Warcie (projekt miękki) – 440,
OG6. Festiwal Światła przy Schodach Donikąd (projekt miękki) – 84,
OG7. Dzień Amerykański – Festyn z Grizzlies (projekt miękki) – 20.
Kategoria rejonowa:
R1. Zagospodarowanie podwórza przy ul. Waryńskiego 17-27 – 17 (głosów)
R2. Przekształcenie istniejącego chodnika przy ul. Fabrycznej w asfaltową drogę pieszo-rowerową – 196,
R3. Przebudowa ulicy Tkackiej – 3.944,
R4. Zagospodarowanie wybranych terenów na Zamościu (skwery w rejonie ul. Przemysłowej i Woskowej, Towarowej 6a i budowa chodnika przy ul. Wawrzyniaka 68) – 173.
 
Zadania przewidziane do realizacji w przyszłym roku w ramach kwoty 5.730.000 zł (3.438.000 zł na zadania rejonowe i po 1.146.000 zł na zadania ogólnomiejskie i oświatowe):
 
Kategoria ogólnomiejska:
1.Integracyjny plac zabaw dla dzieci niepełnosprawnych (okolice Filharmonii) oraz poprawa infrastruktury rowerowej na terenie miasta. Wnioskodawcy: Iwona Kotwicka, Roman Kuźbiński, Wojciech Pięta.
Koszt: 1.031.400 zł
Opis zadania: integracyjny plac zabaw dla dzieci niepełnosprawnych podzielony na 4 strefy: strefa aktywna, strefa muzyczna oraz integracji sensorycznej, strefa relaksu i wyciszenia, strefa rekreacji i wypoczynku. Poprawa infrastruktury rowerowej ma na celu uzupełnienie infrastruktury rowerowej w istniejących drogach rowerowych w różnych częściach miasta oraz budowę drogi rowerowej przy ul. Fabrycznej.
 2. Zawody ekstremalne w skateparku, w Parku Kopernika oraz zawody smoczych łodzi na Warcie (projekt miękki). Wnioskodawcy: Wojciech Pięta, Arkadiusz Krajewski.
 Koszt: 114.600 zł
Opis zadania: organizacja dwóch eventów o charakterze sportowo-rekreacyjnym. Zawody ekstremalne w skateparku, w Parku Kopernika  mają na celu propagowanie zdrowego trybu życia oraz przybliżenie tak widowiskowej, jednak nieznanej naszym mieszkańcom dyscypliny sportu powszechnego jaką jest Street Skatting (ekstremalna jazda na rolkach, deskorolce, MTB czy BMX). W kolejnym etapie zadanie dotyczy zorganizowania wyścigu smoczych łodzi mieszkańców miasta, uczniów, studentów, urzędników, pracowników służb mundurowych itp.
 
Kategoria rejonowa:
Zawarcie:
3. Przebudowa ulicy Tkackiej. Wnioskodawcy: Katarzyna Rodzoch, Magdalena Bęzel.
Koszt: 343.149,00 zł
Opis zadania: wykonanie przyłącza wód opadowych na ul. Tkackiej wraz  z wykonaniem  nawierzchni bitumicznej na odcinku 250 m (od Wału Poprzecznego  w kierunku ul. Jutowej). Założenie: szerokość drogi 5,5m; nawierzchnia bitumiczna na całym odcinku drogi, tj. 250 m; kanalizacja deszczowa na odcinku 150 m.
Zakanale:
4. Zagospodarowanie podwórek przy ul. Zbąszyńskiej, Krótkiej i Kobylogórskiej oraz terenu przy ul. Strażackiej. Wnioskodawcy: Grażyna Borowicz,  Teresa Tomczak, Angelika Zacierka, Artur Szostak. Kwota: 343.800 zł.
Opis zadania: podwórze przy ul. Kobylogórskiej, Krótkiej i Zbąszyńskiej: zagospodarowanie terenu zielonego, zniwelowanie, obsadzenie żywopłotem, naprawa ścieżek, obsianie trawą, ławeczki, stół do szachów lub ping-ponga; ul. Strażacka: montaż słupków do gry w siatkówkę, 3 stoliki i ławki do gry w szachy i chińczyka plus trzy ławki do siedzenia.
Śródmieście:
5.Utwardzenie  części podwórka w kwartale: 30 Stycznia, Armii Polskiej, Krzywoustego. Wnioskodawca: Ewa Gomta. Kwota: 78.179,42 zł.
Opis zadania: utwardzenie placu wraz z miejscami parkingowymi, wykonanie chodników, miejsca odpoczynku dla mieszkańców, nasadzenia roślin ozdobnych.
6.Zagospodarowanie podwórka przy ul. Wyszyńskiego 20-26. Wnioskodawca: Irena Wesołowska. Kwota: 77.696,95 zł.
Op zadania: budowa placu zabaw wraz z miejscem odpoczynku, trawnik z nasadzeniami.
7.Zagospodarowanie podwórka przy ul. Chrobrego 37,38, Strzeleckiej 12-16, Starej 2, Pocztowej 3-11. Wnioskodawca: Beata Derymacka. Kwota: 83.912,99 zł.
Opis zadania: utwardzenie części terenu (kostka brukowa betonowa).
8.Rewitalizacja podwórka przy ul. Borowskiego 21. Wnioskodawca: Krzysztof Hładki. Kwota: 81.008,00 zł.
Opis zadania: wykonanie parkingu, nawierzchni jezdnej, zagospodarowanie zieleni.
9.Lifting podwórka przy ul. 30 Stycznia 2A, ul. Dąbrowskiego 7a i 7. Wnioskodawca: Sylwia Bronka. Kwota: 22.065,00 zł.
Opis zadania: wykonanie miejsca odpoczynku, mini placu zabaw, zagospodarowanie zieleni.
Piaski:
10.Oświetlenie ul. Bazaltowej. Wnioskodawca: Hilary Błonka. Kwota: 165.000,00 zł.
Opis zadania: wybudowanie oświetlenia elektrycznego ul. Bazaltowej - 20 lamp.
11.Trakt spacerowo-rekreacyjny przy ul. Dowbora-Muśnickiego, Cegielskiego, Błotnej. Wnioskodawca: Maciej Ziółkowski. Kwota: 178.000,00 zł.
Opis zadania: zagospodarowanie terenu wzdłuż ul. Cegielskiego poprzez utworzenie traktu spacerowo-rekreacyjnego wyposażonego w  urządzenia zabawowe i rekreacyjne wraz z miejscami wypoczynku (ławki parkowe), budowa siłowni plenerowej i placu zabaw na terenie przyległym do ul. Dowbora-Muśnickiego wraz z jego zagospodarowaniem (ławki, kosze na śmieci, ścieżki żwirowe, zieleń).
Manhattan:
12.Budowa parkingu przy Placu Jana Pawła II. Wnioskodawca: Krzysztof Kaczanowski. Kwota: 76.500,00 zł.
Opis zadania: budowa miejsc parkingowych wraz z chodnikiem.
13.Remont chodników przy ul. Hubala. Wnioskodawca: Andrzej Boruch. Kwota: 186.136,27 zł.
Opis zadania: przebudowa chodnika po obu stronach ul. Hubala.
14.Budowa oświetlenia w rejonie Placu Jana Pawła II. Wnioskodawca: Grzegorz Kozłowski. Kwota: 77.000,00 zł.
Opis zadania: wybudowanie oświetlenia elektrycznego ul. Plac Jana Pawła II na odcinku od ul. Maczka do ul. KEN - 9 lamp.
Wieprzyce:
15.Oświetlenie ul. Zwiadowców i Minerów. Wnioskodawca: Anna Sulikowska. Kwota: 160.000,00 zł.
Opis zadania: wybudowanie oświetlenia elektrycznego ul. Zwiadowców i Minerów - 18 lamp.
16.Oświetlenie części ul. Warzywnej. Wnioskodawcy: Małgorzata  Dudny, Iwona Renicka. Kwota: 19.000,00 zł.
Opis zadania: wybudowanie oświetlenia elektrycznego części ul. Warzywnej - 2 lampy.
17.Oświetlenie ul. Witnickiej. Wnioskodawca: Paweł Podoski. Kwota:  93.000,00 zł.
Opis zadania:  wybudowanie oświetlenia elektrycznego  ul. Witnickiej - 11 lamp.
18.Oświetlenie części ul. Komandosów. Wnioskodawca:  Wanda Oleszkiewicz. Kwota: 71.800,00 zł.
Opis zadania: wybudowanie oświetlenia części ul. Komandosów (ze względu na wąski pas drogowy  wynikający z własności prywatnej) - 8 lamp.
Staszica:
19.Remont chodnika przy ul. Lelewela. Wnioskodawca: Danuta  Lisiecka. Kwota: 40.000,00 zł.
Opis zadania: wykonanie przebudowy chodnika od przejścia dla pieszych na ul. Marcinkowskiego do wjazdu Przedszkola Miejskiego nr 10 przy ul. Lelewela.  Powierzchnia przebudowanego chodnika około 190 m2.
20.Remont schodów przy ul. Sportowej 1-3 i ich oświetlenie. Wnioskodawca: Andrzej Jakubaszek. Kwota: 22.300,00 zł.
Opis zadania: remont schodów przy ul. Sportowej 1-3 i ich oświetlenie.
21.Budowa chodnika wzdłuż odcinka ul. Londyńskiej. Wnioskodawca: Grzegorz Masewicz. Kwota: 49.600,00 zł.
Opis zadania:  budowa chodnika na długości 150 m w pasie drogowym ul. Londyńskiej.
22.Budowa chodnika do budynku przy ul. Marcinkowskiego 97. Wnioskodawca:  Jolanta Sopińska. Kwota: 30.000,00 zł.
Opis zadania: budowa 52 metrów bieżących  chodnika od ul. Marcinkowskiego do budynku przy ul. Marcinkowskiego 97.
23.Utwardzenie placu na potrzeby parkowania  przy ul. Staszica 1 a,b,c,d i 3 a,b,c,d. Wnioskodawcy: Elżbieta Bytniewska, Edward Mikołajko. Kwota: 66.157,71 zł.
Opis zadania: utwardzenie placu przy ul. Staszica 1 i 3 kostką betonową pod miejsca parkingowe - ok 20 miejsc.
24.Remont chodnika przy al. Konstytucji 3 Maja 62-66 i utwardzenie placu manewrowego. Wnioskodawca: Bronisława  Pawłowska. Kwota: 55.000,00 zł.
Opis zadania: wykonanie chodnika przed budynkiem o długości 60 metrów  bieżących oraz wykonanie parkingu/placu postojowego na części działki pomiędzy budynkami mieszkalnymi.
25.Remont chodnika przy al. Konstytucji 3 Maja 10 a,b,c,d. Wnioskodawca: Elżbieta Szymczyk. Kwota: 35.362,00 zł.
Opis zadania: Wykonanie chodnika przed budynkiem.
26.Budowa miejsc postojowych przy ul. Malczewskiego. Wnioskodawca: Paweł Witkowiak. Kwota: 45.000,00 zł.
Opis zadania: Budowa miejsc postojowych  do parkowania równoległego przy ul. Malczewskiego wzdłuż ogrodzenia szkoły.
 
Górczyn:
27.Zagospodarowanie terenu zielonego na skarpie między ul. Wróblewskiego a Wyszyńskiego. Wnioskodawca: Hanna Kaup. Kwota: 80.000,00 zł.
Opis zadania: modernizacja części ścieżek parkowych, ustawienie ławek parkowych, ustawienie koszy na śmieci,  remont groty oraz murów oporowych, pielęgnacja drzew i krzewów, usunięcie samosiewów,  oczyszczenie terenu,  montaż budek dla ptaków.
28.Remont odcinka chodnika przy ul. Czereśniowej. Wnioskodawca: Marzanna Bukowska. Kwota: 35.400,00 zł.
Opis zadania: remont odcinka chodnika na długości 50 m  od skrzyżowania z ul. Kościuszki 1a-d do zjazdu do budynku ul. Czereśniowa 9a-d.
29.Przebudowa chodnika przy ul. Szwoleżerów 15.  Wnioskodawca: Piotr Bocheński. Kwota: 28.000,00 zł.
Opis zadania: przebudowa chodnika na długości 50 m od ul. Wróblewskiego.
30.Remont chodnika przy ul. Bohaterów Lenino 1-3. Wnioskodawca: Monika Wyperowicz. Kwota:  53.000,00 zł.
Opis zadania: remont chodnika na długości 110 m wzdłuż budynku nr 1-3.
31.Budowa zatok postojowych przy ul. Szwoleżerów 1a,b - 7 a,b,c. Wnioskodawca: Sławomir Kuciński.  Kwota: 52.000,00 zł.
Opis zadania: budowa zatok postojowych przy ul. Szwoleżerów na wysokości budynku  nr 1a,b - 7 a,b,c.
32.Budowa miejsc parkingowych przy ul. Bohaterów Lenino. Wnioskodawca: Monika Wyperowicz. Kwota: 40.329,86 zł.
Opis zadania: budowa parkingu na 12-14 miejsc.
33.Budowa zatoki parkingowej wraz z chodnikiem przy ul. Wróblewskiego. Wnioskodawca: Krzysztof Kropiński.  Kwota: 50.000 zł.
Opis zadania: budowa miejsc parkingowych wraz z chodnikiem.
Osiedle Słoneczne:
34.Budowa chodnika od Al. 11 Listopada przy bloku 130 do ul. Słonecznej. Wnioskodawca: Zofia Jaensch. Kwota: 13.251,62 zł.
Opis zadania: budowa chodnika pomiędzy budynkiem przy ul. Al. 11 Listopada 130, a blokiem przy ul. Słonecznej 95- 91.
35.Remont schodów od przychodni przy ul. Gwiaździstej oraz chodnika prowadzącego od schodów do wieżowca. Wnioskodawca: Małgorzata Blatkiewicz. Kwota: 64.900,00 zł.
Opis zadania: remont schodów wraz chodnikiem pomiędzy przychodnią lekarską a budynkiem nr 18.
36.Remont drogi na Placu Słonecznym wraz z budową miejsc parkingowych. Wnioskodawca: Krzysztof Kaczanowski. Kwota: 157.123,00 zł.
Opis zadania: remont ul. Plac Słoneczny wraz z budową dwóch nowych miejsc parkingowych.
37.Wielopokoleniowa strefa rekreacji przy ul. Słonecznej 94, 96, 86-90, 91-95. Wnioskodawca: Henryka Nowicka.  Kwota: 107.514,00 zł.
Opis zadania: zagospodarowanie dawnego boiska na strefę wypoczynku i wielopokoleniowych spotkań poprzez postawienie ławeczek, zestawów dla dzieci oraz przyrządów do ćwiczeń fitness.
Dolinki:
38.Remont odcinka ul. Okólnej. Wnioskodawca: Piotr Matczak. Kwota: 197.066,81 zł.
Opis zadania: Wykonanie remontu drogi na długości 200 m bez chodników.
39.Remont chodnika przy ul. Zamenhofa. Wnioskodawca: Mikołaj Krzykliwy. Kwota: 145.901,37 zł.
Opis zadania: Wykonanie remontu chodników po obu stronach jezdni na ul. Zamenhofa.
 
Kategoria oświatowa
40.Budowa wielofunkcyjnego boiska na terenie Gimnazjum nr 7 przy ul. Estkowskiego 3. Wnioskodawca: Maria Zawadzka. Kwota: 475.000 zł.
Opis zadania: remont i modernizacja istniejącego boiska wraz ze zmianą podbudowy, nawierzchni, odwodnieniem i wyposażeniem.
41.Budowa wielofunkcyjnego boiska na terenie  Miejskiego Przedszkola Integracyjnego nr 27 przy ul. Śląskiej 42. Wnioskodawca : Radosław Pawelczyk.  Kwota: 350.000 zł.
Opis zadania: budowa wielofunkcyjnego boiska o nawierzchni poliuretanowej z ogrodzeniem, zakupem i montażem urządzeń sportowych.
42.Budowa siłowni zewnętrznej na terenie Zespołu Szkół nr 12 przy ul. Śląskiej 20. Wnioskodawca:  Beata Korban.  Kwota: 50.000 zł.
Opis zadania: montaż urządzeń siłowni oraz ławek i koszy na śmieci.
43.Budowa siłowni zewnętrznej na terenie Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących przy ul. Czereśniowej 4 e. Wnioskodawcy: Izabela Myślińska, Jarosław Antonowicz. Kwota: 40.000 zł.
Opis zadania: montaż urządzeń siłowni  oraz ławek i koszy na śmieci.
44.Budowa siłowni zewnętrznej na terenie Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 16 przy ul. Dunikowskiego 5. Wnioskodawca: Marek Piechowiak. Kwota: 40.000 zł.
Opis zadania: montaż urządzeń siłowni oraz ławek i koszy na śmieci.
45.Budowa siłowni zewnętrznej na terenie  Gimnazjum nr 9 przy ul. Zamenhofa 2 a. Wnioskodawca:  Katarzyna Gromiec.  Kwota: 50.000 zł.
Opis zadania: montaż urządzeń siłowni oraz ławek i koszy na śmieci.
46.Budowa siłowni zewnętrznej na terenie Zespołu Szkół nr 6 przy ul. Gwiaździstej 14. Wnioskodawca:  Bogumiła Hałas.  Kwota: 50.000 zł.
Opis zadania: montaż urządzeń siłowni oraz ławek i koszy na śmieci.
47.Modernizacja placu zabaw na terenie Przedszkola Miejskiego nr 6 przy ul. Drzymały 18. Wnioskodawca: Ewa Bandkowska.  Kwota: 91.000 zł.
Opis zadania: nowa nawierzchnia, zakup sprzętu zabawowego oraz sprawnościowego, stworzenie strefy relaksacyjnej.
Biuro Konsultacji Społecznych i Rewitalizacji

Załączniki

  • 26-05-2017
  • Autor: Anna Zaleska
  • drukuj

Głosujemy!

Już od poniedziałku tj. 29 maja rusza głosowanie i będzie trwało do 12 czerwca do godz. 14.00.
 
Zapraszamy do głosowania wszystkich gorzowian, którzy mają 13 lat i powyżej. Jeden głos oddajemy na zadanie ogólnomiejskie, a także na zadanie w rejonie Zawarcie (osobne karty do głosowania).
 
Szczególnie zachęcamy do głosowania  internetowego na stronie www.gorzow.wybiera.pl
 
Swój głos oddać będzie można także w sposób tradycyjny, czyli przez wypełnienie papierowej karty i wrzucenia jej do urny. Punkty z urnami odnajdziemy w:
- Urzędzie Miasta, ul. Sikorskiego 3-4 (główny hol),
- Urzędzie Miasta, ul. Myśliborska 34 (parter),
- Nova Park, ul. Przemysłowa 2 (parter, pasaż główny),
- Askanie, Al. Konstytucji 3 Maja 102 (parter, przy Punkcie Obsługi Klienta),
- Kupcu Gorzowskim, ul. Witosa 50 (w holu głównym, przy fontannie).
 
Dodatkowo zostanie uruchomiona mobilna urna:
- 2 czerwca w godz. 8.00-11.00 na Miejskim Targowisku przy ul. Targowej,
- 7 czerwca 2017 r. w godz. 11.00-14.00, przy ul. Hawelańskiej (obok Studni Czarownic), 
 - 10 czerwca 2017 r. w godz. 18.00-23.00  w Domu Historii Miasta, ul. Sikorskiego 5 w ramach Przystanku Obywatelskiego podczas Nocnego Szlaku Kulturalnego.
 
Karty do głosowania będą dostępne przy urnach oraz poniżej. Zapraszamy także do zapoznania się z opisami zadań.
Biuro Konsultacji Społecznych i Rewitalizacji 
 

Załączniki

  • 22-05-2017
  • Autor: Anna Zaleska
  • drukuj

Budżet Obywatelski 2018 na mapach

Zapraszamy do zapoznania się z dwiema mapami przygotowanymi przez Wydział Geodezji i Katastru. Na jednej z nich odnajdziecie   wszystkie pomysły zgłoszone przez mieszkańców do Budżetu Obywatelskiego 2018. Natomiast na drugiej znajdują się projekty wybrane do realizacji w drodze porozumienia podczas spotkań dyskusyjnych. Z możliwości rezygnacji z głosowania skorzystali mieszkańcy: Zakanala, Śródmieścia, Piasków, Manhattanu, Wieprzyc, Staszica, Górczyna, Osiedla Słonecznego i Dolinek. W drodze dialogu wybrane zostały także zadania oświatowe.
Biuro Konsultacji Społecznych i Rewitalizacji    

Załączniki

  • 15-05-2017
  • Autor: Anna Zaleska
  • drukuj

Budżet Obywatelski 2018 na finiszu

Już wiemy, że 44 pomysły mieszkańców zostaną zrealizowane w przyszłym roku. Ta rekordowa liczba jeszcze wzrośnie, bo przed nami głosowanie i wybór zadań z kategorii ogólnomiejskiej oraz z Zawarcia.
W ostatnich pięciu edycjach budżetu obywatelskiego zrealizowano 53 pomysły mieszkańców (w tym 14 jest realizowanych w bieżącym roku). Szósta edycja tj. Budżet Obywatelski 2018 podwoi tę liczbę. Już wiemy, że 44 inwestycje z 149 zgłoszonych zostaną zrealizowane w przyszłym roku. To efekt porozumienia, które zawarli mieszkańcy większości rejonów podczas spotkań dyskusyjnych wybierając zadania do realizacji bez głosowania. Prawie wszystkie zadania wybrane do realizacji przez mieszkańców zostały pozytywnie zaopiniowane, a suma ich kosztów nie przekracza maksymalnej kwoty przeznaczonej na poszczególne rejony. I tak: na Zakanalu zostanie zrealizowany 1 połączony projekt, w Śródmieściu – 5, na Piaskach – 2, Manhattanie – 3, Wieprzycach – 4, Staszica – 8, Górczynie – 7, Osiedlu Słonecznym – 4 i Dolinkach – 2. W przypadku inwestycji dotyczących budowy oświetlenia ulicznego, po szczegółowej analizie inwestycyjnej, uwzględniając zgłaszane przez mieszkańców potrzeby, zapadła decyzja o realizacji oświetlenia elektrycznego w zamian za oświetlenie solarne, w miejscu, gdzie będzie to możliwe. Skorzystano z zapisu regulaminu pozwalającego, w uzasadnionych przypadkach, na wydłużenie realizacji do 30 czerwca następnego roku.
Ponadto do realizacji przeznaczonych jest 8 zadań oświatowych. W ten sposób, w drodze dialogu, mieszkańcy rozdysponowali większość z kwoty 5.730.000 zł przeznaczonej na Budżet Obywatelski 2018. Do podziału, w drodze głosowania powszechnego, pozostała kwota przeznaczona na kategorię ogólnomiejską tj. 1.031.400 zł na zadania twarde i  114.600 na zadania miękkie. W drodze głosowania zdecydujemy także, która z inwestycji zostanie zrealizowana na Zawarciu.
Głosowanie rusza 29 maja i będzie trwało do 12 czerwca do godz. 14.00. Jeden głos na zadanie ogólnomiejskie, a także na zadanie w rejonie Zawarcie (osobne karty do głosowania) będą mogli oddać gorzowianie, którzy mają 13 lat i powyżej. Punkty z urnami odnajdziemy w siedzibach Urzędu Miasta przy ul. Sikorskiego 3-4 (główny hol), ul. Myśliborskiej 34 (parter), a także w Nova Park, ul. Przemysłowa 2 (parter, pasaż główny), Askanie, Al. Konstytucji 3 Maja 102 (parter, przy Punkcie Obsługi Klienta) oraz Kupcu Gorzowskim, ul. Witosa 50 (w holu głównym, przy fontannie). Karty do głosowania będą dostępne przy urnach, a także na stronie internetowe www.gorzow.pl w zakładce Dialog Społeczny. Dodatkowo 10 czerwca w godz. 18.00-23.00 zostanie uruchomiony  mobilny punkt z urną w Domu Historii Miasta, ul. Sikorskiego 5 w ramach Przystanku Obywatelskiego podczas Nocnego Szlaku Kulturalnego. Zachęcamy także do głosowania internetowego na  stronie www.gorzow.wybiera.pl
 
 
Wykaz wszystkich zgłoszonych zadań wraz z opinią oraz informacją o realizacji lub głosowaniu znajduje się poniżej.
 
Biuro Konsultacji Społecznych i Rewitalizacji   
 

Załączniki

  • 04-04-2017
  • Autor: Anna Zaleska
  • drukuj

Weryfikacja trwa

Mieszkańcy od 13 lutego do 24 marca br. zgłosili  148 zadań tzn. 92 rejonowych, 40 oświatowych i 16 ogólnomiejskich.   W spotkaniach dyskusyjnych uczestniczyło 429 osób.
 
Zadania oświatowe zostały już wybrane do realizacji (artykuł poniżej), a zadania rejonowe i ogólnomiejskie zostaną zweryfikowane do połowy maja. Zespół Opiniujący (załącznik poniżej) zaopiniuje zadania pozytywnie lub negatywnie. Każda negatywna opnia będzie dokładnie uzasadniona. Wykaz zgłoszonych zadań wraz z opinią zostanie upubliczniony do połowy maja i wtedy będzie wiadomo, które zadania wybrane przez mieszkańców do realizacji z Zakanala, Śródmieścia, Piasków, Manhattanu, Wieprzyc, Staszica, Górczyn, Osiedla Słonecznego i Dolinek zostały pozytywnie zweryfikowane, co jest koniecznym warunkiem w przypadku decyzji o realizacji bez głosowania. Głosowanie na zadania ogólnomiejskie i rejonowe (Zawarcie) zaplanowano od  29 maja  do 12 czerwca br. 
 
Biuro Konsultacji Społecznych i Rewitalizacji  
 

Załączniki

  • 22-03-2017
  • Autor: Anna Zaleska
  • drukuj

Pomysły ogólnomiejskie zgłoszone

Podczas ostatniego spotkania dyskusyjnego, w ramach Budżetu Obywatelskiego 2018, mieszkańcy zgłosili pomysły do kategorii ogólnomiejskiej.
W spotkaniu, 21 marca w Przystani Sportów Wodnych przy ul. Fabrycznej, uczestniczyło 39 osób, które nie tylko zgłosiły swoje pomysły, ale także podczas dyskusji połączyły niektóre z nich, by zwiększyć ich szanse podczas głosowania powszechnego  na przełomie maja i czerwca oraz przyznały dodatkowe punkty. Zgłoszone pomysły:       
  1. Połączony projekt (twardy): budowa integracyjnego placu zabaw dostosowanego dla dzieci niepełnosprawnych (tereny za Filharmonią); udoskonalenie infrastruktury rowerowej na terenie miasta (wiaty rowerowe, stojaki, oznakowanie, obniżenie krawężników, itp.), montaż kontenera socjalno-higienicznego dla osób bezdomnych: zakup czterech smoczych łodzi – 80 punktów, 
  2. Połączony projekt (miękki) – zawody ekstremalne w skateparku oraz zawody smoczych łodzi – 80 punktów,  
  3. Automatyczny szalet miejski na bulwarze wschodnim – 80 punktów,
  4. Doposażenie terenów miasta w ławeczki oraz wymiana starych,
  5. Budowa ścieżki spacerowej od bulwaru wschodniego do Mostu Lubuskiego,
  6. Basen kąpielowy w nurcie rzeki Warty przy lewym brzegu, naprzeciwko bulwaru wschodniego. 
  7. Cmentarz komunalny (kanalizacja burzowa, zieleń, organizacja transportu),
  8. Zagospodarowanie pustostanów, 
  9. Parking na potrzeby tymczasowego dworca PKP przy ul. Teatralnej,
  10. Maskowanie śmietników na podwórzach i przed posesjami,
  11.  Rewitalizacja parków miejskich,
  12.  Modernizacja rzeki Kłodawki (spływy kajakowe, zarybienie, budowa restauracji).
Rozmawiano także o pomyśle uruchomienia tzw. roweru miejskiego oraz na temat  psiej infrastruktury, czyli wybiegów, toalet i specjalnych automatów.
Pomysły do kategorii ogólnomiejskiej jeszcze można zgłaszać do 24 marca br.  drogą tradycyjną tzn. składając formularz wraz z listą poparcia z 20 podpisami w kancelarii Urzędu Miasta, ul. Sikorskiego 3-4 lub przesyłając skan wniosku na adres e-mail: budzetobywatelski@um.gorzow.pl.
Zgłoszone przez mieszkańców wnioski, zarówno do kategorii ogólnomiejskiej oraz rejonowej obecnie są weryfikowane przez Zespół Opiniujący. Wykaz zaopiniowanych zadań zostanie ogłoszony do połowy maja.
 
Biuro Konsultacji Społecznych i Rewitalizacji   
 
  • 20-03-2017
  • Autor: Anna Zaleska
  • drukuj

Czas na ogólnomiejskie pomysły

Jeśli masz pomysł dotyczący potrzeb mieszkańców całego miasta lub co najmniej dwóch rejonów, przyjdź  na spotkanie 21 marca i zgłoś go do Budżetu Obywatelskiego 2018.
W najbliższy wtorek, tj. 21 marca o godz. 17.00 w Przystani Sportów Wodnych, ul. Fabryczna 3 odbędzie się spotkanie dyskusyjne mieszkańców dotyczące kategorii ogólnomiejskiej.  Przypominamy pod pojęciem zadania ogólnomiejskiego rozumie się zadanie dotyczące potrzeb mieszkańców więcej niż jednego rejonu Gorzowa Wlkp. lub takie, którego miejsce realizacji nie jest przypisane do jednego rejonu Gorzowa Wlkp. Na kategorię ogólnomiejską  przeznaczonych jest 1.146.000 zł,  z czego na tzw. twarde (inwestycje, remonty)  – 1.031.400 zł, a na zadania miękkie (wydarzenia o charakterze prospołecznym, kulturalnym, oświatowym lub sportowym) – 114.600 zł. Zgłoszone podczas spotkania pomysły zostaną poddane pod powszechną dyskusję i uczestnicy ułożą z nich listę priorytetów, z których pierwsze trzy otrzymają dodatkowe 80 punktów. Pozytywnie zaopiniowane zostaną poddane pod powszechne głosowanie na przełomie maja i czerwca. W ubiegłym roku w ramach kategorii ogólnomiejskiej mieszkańcy wybrali rozbudowę skateparku w parku Kopernika oraz aktywne warsztaty kulturalne.
 
Biuro Konsultacji Społecznych i Rewitalizacji    
  • 17-03-2017
  • Autor: Anna Zaleska
  • drukuj

Porozumienie na Dolinkach

Za nami ostatnie spotkanie rejonowe w ramach Budżetu Obywatelskiego 2018. Mieszkańcy Dolinek też postawili na dialog i udało im się dojść do kompromisu przy wyborze zadań do realizacji.
Mieszkańcy Dolinek, 16 marca, rozmawiali o kilku inwestycjach, które ich zdaniem powinny być wykonane w ramach Budżetu Obywatelskiego 2018. Dyskusja nie trwała zbyt długo i mieszkańcy jednogłośnie zdecydowali, że w przyszłym roku powinny być zrealizowane dwa pomysły:
  1. przebudowa ul. Okólnej na odcinku około 200 m,
  2.  remont chodnika przy ul. Zamenhofa.
Mieszkańcy wyznaczyli też dwie inwestycje rezerwowe. Przypominamy, że zrealizowane mogą zostać tylko te pomysły, które zostaną pozytywnie zweryfikowane. Aby to nastąpiło zadanie musi być m.in.: ogólnodostępne dla wszystkich mieszkańców, jednoroczne, zlokalizowane na nieruchomości miejskiej, nie przekroczyć kwoty maksymalnej przeznaczonej na rejon tj. 343.800 zł i nie stać w sprzeczności z miejskimi planami.
Inwestycje rezerwowe to:
  1. modernizacja ulicy Parkowej,
  2. oświetlenie solarne przy ul. Ptasiej.
Rozmawiano także o pomysłach, które zostaną zweryfikowane i oszacowane, tak by mieszkańcy do rozmowy na ich temat mogli powrócić w przyszłym roku:
  1. strefa rekreacji w parku Czechówek,
  2. remont chodnika przy ul. Walczaka od przystanku autobusowego przy ul. Nowej.
 
 
Biuro Konsultacji Społecznych i Rewitalizacji
    
 
  • 15-03-2017
  • Autor: Anna Zaleska
  • drukuj

Słoneczne wybrało inwestycje

Mieszkańcy Osiedla Słonecznego wybrali inwestycje, które ich zdaniem powinny być zrealizowane w ramach Budżetu Obywatelskiego 2018 i zrezygnowali z powszechnego głosowania.
W spotkaniu, 14 marca w Centrum Charytatywnym im. Jana Pawła II, uczestniczyło 45 osób. Mieszkańcy od początku dążyli do porozumienia i rezygnacji z głosowania. Rozmawiali o realizacji kilkunastu inwestycji, ale ostatecznie, jednogłośnie zdecydowali, że w przyszłym roku powinny być wykonane:
  1. wielopokoleniowa strefa wypoczynkowa pomiędzy blokami przy ul. Słonecznej 96, 90-86, 91-95, 94.
  2. remont nawierzchni drogi osiedlowej przy Placu Słonecznym 15-17, 23 a-c, 22 a-e, 21 a-g oraz budowa miejsc parkingowych,
  3. remont schodów przy ul. Gwiaździstej 16-18  wraz z chodnikiem.
  4. Budowa chodnika od Al. 11-go Listopada 130 do ul. Słonecznej 91-96.
Ponadto zgłoszono wniosek, który ma być wyszacowany przez urzędników, a o jego realizacji mieszkańcy będą rozmawiali w przyszłym roku:
  1. budowa strefy rekreacji przy ul. Gwiaździstej na działce 1720/2.
Biuro Konsultacji Społecznych i Rewitalizacji     
  • 10-03-2017
  • Autor: Anna Zaleska
  • drukuj

Górczyn wybrał obywatelskie pomysły

Mieszkańcy Górczyna postawili na realizację niewielkich inwestycji w ramach Budżetu Obywatelskiego 2018 i zrezygnowali z głosowania.
Dyskusja była gorąca i dotyczyła głównie kryteriów wyboru zadań do realizacji w przyszły roku. Mieszkańcy od początku byli nastawieni na kompromis i rezygnację z głosowania powszechnego. Ostatecznie wybrali realizację małych inwestycji dotyczących budowy miejsc parkingowych, remontów chodników oraz zagospodarowania zieleni:     
  1. budowa zatoki parkingowej  w pobliżu ul. Wróblewskiego  23 i 25,
  2. budowa miejsc parkingowych przy ul. Bohaterów Lenino,
  3. budowa parkingów wzdłuż ul. Szwoleżerów 1 a,b – 7a,b,c,
  4. remont chodnika przy ul. Bohaterów Lenino 1-3,
  5. remont chodnika przy ul. Szwoleżerów 15,
  6. remont chodnika przy ul. Czereśniowej,
  7. zagospodarowanie terenu zielonego na skarpie między ul. Wróblewskiego a ul. Wyszyńskiego,
  8. budowa chodnika przy ul. Niepodległości.
Ponadto urzędnicy zweryfikują wnioski, o których realizacji będą rozmawiać w przyszłym roku:
  1. remont ul. Kościuszki,
  2. remont ul. Bohaterów Lenino wraz z chodnikami.
Przypominamy, że zadania wybrane przez mieszkańców do realizacji muszą przejść pozytywnie weryfikację, a ich wspólny koszt szacunkowy nie może przekroczyć kwoty przeznaczonej na rejon tj. 343.800 zł.
 
Biuro Konsultacji Społecznych i Rewitalizacji
1 2 3