Logo: Gorzów

Urząd Miasta Gorzowa Wielkopolskiego
ul. Sikorskiego 3-4
66-400 Gorzów Wielkopolski
tel. +48 95 735 55 00

Logo: BIP
...
Dobry Wieczór Gorzów
Wielki Test o Gorzowie
ChodźMY
Organizacja pracy UM Gorzowa
ZIT
Twoja przeglądarka nie może wyświetlić obiektu - pogoda

Informacje

Narzędzia i usługi



Kalendarz imprez

Aktualności

Pierwszy w Polsce „urzędowy” paczkomat

W pobliżu Urzędu Miasta na ul. Sikorskiego oraz na ul. Myśliborskiej został uruchomiony paczkomat, na którym znajduje się herb miasta. To pierwsze w Polsce tego typu urządzenie, które pomoże mieszkańcom załatwiać sprawy urzędowe bez bezpośredniego kontaktu z urzędnikami.
 
Na początku będzie można załatwić sprawy do Wydziału Komunikacji; osoba chcąca np. zarejestrować samochód, wymagane dokumenty będzie mogła złożyć w dowolnym paczkomacie InPostu w Gorzowie, a gotowy dowód rejestracyjny i tablice rejestracyjne będą czekać na odbiór w paczkomacie „urzędowym” przy Sikorskiego lub Myśliborskiej.
 
Dzięki nowemu rozwiązaniu gorzowianie będą mogli:
 
- złożyć wniosek o zarejestrowanie pojazdu sprowadzonego z zagranicy, zakupionego w kraju lub nowego,
- złożyć wniosek o wymianę/wydanie wtórników dokumentów komunikacyjnych (dowodu rejestracyjnego, karty pojazdu oraz tablic rejestracyjnych),
- zgłosić zbycie/nabycie pojazdu,
- zawiadomić o zmianie stanu faktycznego (np. dopisanie adnotacji: hak, gaz, itp.)
- złożyć wniosek o wyrejestrowanie pojazdu,
- odebrać nowy dowód rejestracyjny, kartę pojazdu.
- wydanie profilu kandydata na kierowcę (PKK) przed przystąpieniem do szkolenia/egzaminu państwowego,
- wtórnik prawa jazdy/pozwolenia na kierowanie tramwajem,
- wpis w dokumencie prawa jazdy potwierdzający kwalifikacje zawodowe,
- wydanie międzynarodowego prawa jazdy,
- wydanie/przedłużenie ważności zezwolenia na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym lub pojazdem przewożącym wartości pieniężne,
- wydanie zaświadczenia.
 
W tym celu wystarczy wypełnić prosty formularz na stronie urzad24.inpost.pl/Gorzow i włożyć wymagane dokumenty do dowolnego paczkomatu InPost w Gorzowie. Koszt nadania wynosi 5,99 zł. Gotowe dokumenty będą czekać na odbiór w urządzeniu obok budynku Urzędu Miasta, na identycznych zasadach, na jakich funkcjonują wszystkie paczkomaty.
 
 
Podstawowe pytania i odpowiedzi w jaki sposób korzystać z InPost Urząd24?
 
Dzięki nowemu rozwiązaniu dokumenty do Urzędu Miasta można nadać w dowolnym paczkomacie na terenie Gorzowa Wielkopolskiego. Lista paczkomatów dostępnych znajduje się na stronie urzad24.inpost.pl/gorzow
 
Dokumenty przesłane od Urzędu Miasta można odebrać z jednego z dwóch paczkomatów, znajdujących się przy Urzędzie Miasta na ul. Sikorskiego oraz na ul. Myśliborskiej. W powiadomieniu e-mail i/lub SMS oraz poprzez aplikację mobilną InPost Mobile pojawi się adres paczkomatu, do którego należy się udać po odbiór dokumentów.
 
Czy muszę wypełnić zgłoszenie lub formularz, żeby wysłać sprawę do Urzędu Miasta?
 
Wystarczy wypełnić prosty formularz na stronie: urzad24.inpost.pl/gorzow i nadać wymagane dokumenty w dowolnie wybranym przez siebie paczkomatcie na terenie miasta. Lista paczkomatów dostępna jest na stronie urzad24.inpost.pl/gorzow
 
Jakie dane muszę podać, żeby nadać dokumenty od Urzędu?
 
W formularzu należy podać imię, nazwisko, numer telefonu oraz adres e-mail. Przy nadaniu dokumentów dotyczących spraw załatwianych w Wydziale Komunikacji, należy podać obowiązkowo również numer identyfikacyjny pojazdu (numer VIN, podwozia, nadwozia lub ramy).
 
Jak nadać dokumenty w paczkomacie?
 
To bardzo proste! Zlokalizuj wybrany przez Ciebie paczkomat, a następnie udaj się tam z przygotowaną wcześniej przesyłką/dokumentami. Na ekranie paczkomatu wybierz opcję "Mam już paczkę ze specjalną etykietą".  Następnie zeskanuj kod kreskowy z etykiety i włóż paczkę do skrytki.
 
Czy usługa nadania dokumentów jest płatna?
 
Tak, koszt usługi nadania dokumentów do Urzędu to 5,99 zł brutto. 
 
Jakie dane muszę podać przy paczkomacie, żeby odebrać dokumenty od Urzędu?
 
Wygodny i bezpieczny odbiór dokumentów jest możliwy poprzez zdalne otwarcie skrytki przy pomocy aplikacji InPost Mobile. Można je również odebrać wprowadzając na ekranie numeru telefonu oraz kod odbioru otrzymany w wiadomości. 
 
Mam problem z odbiorem przesyłki z paczkomatu? Z kim mogę się kontaktować?
 
Z infolinią InPost pod numerem 722 444 000 lub 746 600 000. Infolinia czynna jest w następujących godzinach: pon. - pt. 7:00 - 22:00, sob. 8:00 - 20:00, niedz 8:00 - 18:00, w święta 8:00 - 16:00.
 
Skąd mam wiedzieć jakie dokumenty mam dostarczyć do Wydziału Komunikacji, żeby załatwić sprawę?
 
Procedury związane z załatwianymi sprawami oraz wykaz niezbędnych dokumentów dostępny jest na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta Gorzowa Wlkp. (https://bip.wrota.lubuskie.pl/umgorzow/) w zakładce: Jak załatwić sprawę? Możesz również uzyskać informację telefonicznie pod numerem telefonu: 95 7355 724 w zakresie rejestracji pojazdów lub 95 7355 725 w zakresie uprawnień do kierowania.
 
Co mam sprawdzić przed złożeniem dokumentów w paczkomacie?
 
- sprawdź czy na pewno składasz wniosek na prawidłowym druku,
- starannie wypełnij wniosek,
- sprawdź czy masz wszystkie niezbędne dokumenty,
- sprawdź czy dokumenty zawierają prawidłowe dane, czy nie ma w nich pomyłek,
- sprawdź numer identyfikacyjny pojazdu (numer VIN, podwozia, nadwozia lub ramy)
- sprawdź czy załączyłeś prawidłowe druki opłat,
- pamiętaj, że do celów załatwienia sprawy niezbędne jest złożenie oryginałów dokumentów, w tym tablic rejestracyjnych, jeżeli są wymagane.
 
Co się stanie jeśli złożone dokumenty będą nieprawidłowe?
 
Wydział Komunikacji UM Gorzowa Wlkp. dołoży wszelkich starań aby załatwić pozytywnie Twoją sprawę. Niemniej, w niektórych przypadkach braki wymaganych dokumentów lub zawarte w nich błędy nie umożliwią pozytywnego załatwienia Twojej sprawy. Wtedy w zależności od sytuacji możesz zostać albo poproszony telefonicznie o uzupełnienie dokumentów, albo zostanie wydany dokument o negatywnym załatwieniu sprawy, albo też złożone dokumenty będą zwrócone.
 
Jak długo będę czekał na dokumenty?
 
Jeżeli złożony wniosek oraz dołączone do niego dokumenty będą prawidłowe to sprawa będzie zakończona w najszybszym możliwym terminie.
 
InPost w trakcie pandemii rekomenduje wygodny i bezpieczny odbiór dokumentów przy pomocy darmowej aplikacji InPost na smartfona, która umożliwia otwarcie szafki z przesyłką bez użycia panelu dotykowego.
 
InPost to największy w Polsce operator logistyczny, w którego zainwestowały amerykańskie fundusze inwestycyjne. Oferuje usługi kurierskie i dostawy za pośrednictwem sieci paczkomatów, których posiada w kraju ponad 6 tysięcy.
 
Wydział Promocji i Informacji
Fot. Archiwum UM

Elementy dodatkowe powiązane z tą informacją